Wiele osób w dobie niepewności gospodarczej i na rynku pracy zastanawia się nad tym, czy nie założyć własnego biznesu. Często wybór pada na branżę spożywczą, choć panuje w niej duża konkurencja. Wychodzimy jednak z założenia, że zawsze będzie zapotrzebowanie na pyszne, domowe jedzenie. Co więcej, warto wyjść z inwencją do klienta, który staje się coraz bardziej zabiegany i nie ma nawet czasu wstąpić do baru czy restauracji na obiad. Dlatego powstaje coraz więcej firm, zajmujących się usługą, jaką jest Catering – obiady i jedzenie. Usługa polega na dowozie gotowego do spożycia dania, wprost pod adres wskazany przez klienta. Może to być praca, dom czy inna miejsce. Czy taka działalność ma szanse powodzenia, jeżeli startujemy z niskim budżetem?
Małe inwestycje, dużo pracy, czyli Catering – obiady i jedzenie
Oczywiście, jednak ja na początku każdej działalności trzeba będzie poświęcić temu zadaniu wiele pracy, a środki, które zarobimy, inwestować w coraz to lepszy sprzęt.
Na początek wystarczy czyste miejsce do swobodnego przygotowywania dań. Możemy skupić się na posiłkach, które nie wymagają gotowania. Jedzenie, takie jak sałatki czy kanapki przyrządza się szybko i nie trzeba zbyt wiele w to inwestować. Oczywiście potrzebna będzie też spora lodówka i samochód, którym będziemy rozwozić towar. Najtańsze i najlepsze warzywa sezonowe dostaniemy od gospodarzy, na lokalnych rynkach. W takie właśnie składniki trzeba będzie zaopatrywać się codziennie rano. Kupowanie warzyw w supermarketach zupełnie mija się z celem. Podobnie jest w mięsem czy pieczywem. Należy ponadto pamiętać, że koszt sprzedaży kanapki czy sałatki nie może być o wiele wyższy niż koszt ich stworzenia. W innym wypadku nie zyskamy stałych klientów. W tej branży będziemy raczej zarabiać na ilości sprzedanego towaru. Duża konkurencja wymusza ustalenie realnych i atrakcyjnych dla klientów cen. Jeżeli dodatkowo nasze posiłki im będą smakowały, to mamy sporą szansę na sukces. W miarę upływu czasu z pewnością ilość klientów się powiększy, a tym samym wzrosną zarobki firmy.