Założenie sklepu internetowego nie jest już tak ciekawym i innowacyjnym biznesem jak to miało miejsce jeszcze dziesięć lat temu, ale nadal jest w tej materii jeszcze wiele rzeczy do zrobienia.
Koszty związane z założeniem sklepu internetowego wiążą się m.in. z projektowaniem logo
Nadal na rynku jest kilka nisz do wypełnienia, które zagranicą spisują się naprawdę nieźle, a w Polsce się jeszcze nikt tym należycie nie zajął. Ludzie często pytają się jakie są koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego. Otóż koszty są nieporównywalnie niższe niż w przypadku normalnego sklepu. Sklep internetowe nie potrzebują do swojego działania wielkiej przestrzeni sklepowej ulokowanej w centrum miasta lub dużej galerii handlowej. Do działania sklepu internetowego potrzebna jest tak naprawdę tylko strona internetowa i w zależności od potrzeb jakiś magazyn lub miejsce w którym będziemy przygotowywać zamówienia do przesyłki. Do założenia sklepu internetowego będzie nam przede wszystkim potrzebna strona internetowa, gdyż będzie to po prostu nasz kanał sprzedaży. Będziemy musieli wykupić hosting. Wyniesie nas to mniej więcej 300-400 złotych w skali roku co nie jest wielkim nakładem. Istnieją oczywiście darmowe hostingi, jednakże nie będą one wystarczające, aby utworzyć na nich sklep internetowy. Hosting będzie naszą podstawą do dalszego działania. Jeśli mamy już hosting to możemy zająć się projektowaniem strony internetowej. Strony internetowe i ich projektowanie to mniej więcej coś takiego jak „easy to learn, hard to master”. Stronę internetową możemy zaprojektować sami po krótkim kursie, jednakże nie będzie to raczej strona, która będzie zaawansowana graficznie i przyciągnie do siebie klientów. Warto jest zainwestować w projektowanie logo, gdyż dzięki niemu będziemy mogli sprawić, że nasza marka stanie się o wiele bardziej atrakcyjna dla klientów.
Jeżeli natomiast mamy zamiar sprzedawać na aukcjach to przydadzą się nam szablony allegro, które sprawią, że nasze oferty będą prezentowały się bardziej estetycznie niż u konkurencyjnych firm.